27 Mayıs 2015 Çarşamba

İMPRESSİONİSM




Fransa'da 19. yüzyılın sonunda ortaya çıkan bir resim akımıdır. İzlenimci ressamlar, yaklaşık 200 yıldır resim sanatını yönlendiren kurallara ve kısıtlamalara karşı çıktılar.
Eskiden daha çok konusunu dinden ya da tarihten alan resimler yapılıyordu. İzlenimciler çeşitli konulara el attılar. Canlı renkler kullanarak yaptıkları resimlerde taptaze duygular ve pırıl pırıl bir dünya sergilediler.
Bunlar, bir görünümü ya da bir düşüncenin yarattığı izlenimleri anlatan resimlerdi. İzlenimci ressamlar o andaki gerçekliği yakalamaya çalışıyordu. Bunda renk ve ışığın önemi büyüktü. O dönemin bilimsel bulguları, rengin nesneye ait bir şey olmadığını, ancak ondan yansıyan ışığın bir özelliği olduğunu ortaya çıkarmış, bu da renge bağımsızlık kazandırmıştı. İzlenimciler nesnelerin, doğa içindeki konumlarına, çevrelerindeki başka nesnelere, hava koşullarına ve günün değişik saatlerindeki durumlarına göre değişen görünüşlerini canlandırmaya çalıştılar.



  • Claude Monet ve Camille Pissarro bu akımın öncüleridir.
  • Claude Monet'nin 1872 tarihli İzlenim: Gün Doğumu (Impression soleil levant) isimli tablosu, akımın adının kaynağıdır.
  • İzlenimcilik, modern resim sanatındaki ilk büyük devrimci harekettir.
  • Renkler birbirine çok karışmadan yanyana kullanılmıştır. Renklerin karışması izleyicinin gözünde gerçekleşir.
  • Griler ve koyu tonlar contrast renklerin karıştırılmasıyla elde edilir. Asıl izlenimcilik akımında siyah rengin kullanımından kaçınılmıştır.
  • Akşam üzerini yansıtan eserlerde ışığın loş, belli belirsiz etkisi görülür.
  • Objeden objeye renklerin yansımasına dikkat edilmiştir.
  • Dış mekan resimlerinde gölgeler gökyüzünün mavisindedir. Bu önceki akımlarda görülmemiştir.Detaylar yerine kısa kalın fırça darbeleri vardır. 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder