27 Mayıs 2015 Çarşamba

POSY PAİNTERLY ABSTRACTİON




Post-resimsel soyutlama o sonradan Walker Art Center ve Toronto Sanat Galerisi'ne gitti 1964 yılında Sanat Los Angeles County Museum, için küratörlüğünü bir sergi için başlık olarak sanat eleştirmeni Clement Greenberg tarafından oluşturulmuş bir terimdir.

Greenberg 1940'larda ve 1950'lerde soyut ekspresyonizm türetilen ama bu resim tarzı yoğun resimsel yüzeylere zıt olarak "açıklık ya da berraklığını tercih" boyama yeni bir hareket olduğunu algılamışlardır. Sergide 31 sanatçı Walter Darby Bannard, Jack Bush, Gene Davis, Thomas Downing, Friedel Dzubas, Paul Feeley, Sam Francis, Helen Frankenthaler, Sam Gilliam, Al Held, Ellsworth Kelly, Nicholas Krushenick, Alexander Liberman, Morris Louis, dahil Arthur Fortescue McKay, Howard Mehring, Kenneth Noland, Jules Olitski, Ray Parker, David Simpson, Albert Stadler, Frank Stella, Mason Wells, Emerson Woelffer ve iyi 1960'larda bilinen oluyorduk diğer Amerikalı ve Kanadalı sanatçı bir dizi. 

Çağdaş sanatçıların önceki nesil arasında, Barnett Newman beklenen biri olarak saydı olmuştur "post-resimsel soyutlama bazı özellikleri." 

Boyama başlangıçta uzakta zaman yenilik ruhu tarafından desteklenmektedir soyut ekspresyonizm, gelen, farklı yönlere hareket devam ederken, terimi 1960'larda bazı para elde vardı "post-resimsel soyutlama", yavaş yavaş sert, minimalizm tarafından supplanted -kenar boyama, lirik soyutlama ve renk alan boyama.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder